bizim gençliğimiz trt2 deki ressam amcanın resme sıçtığı an sanrısıyla geçti kuzum.., teyakkuzuz: )

90 larda çocuk olmuştur..
ufacıkken evinde commodore 64 ü vardır, ömrünün tazecik yıllarında bütün yaz tatillerini, hafta sonlarını kafa ayarı yapmakla harcadığı için zen felsefesini öğrenmiş sabır konusunda hz. eyubu geçmiştir.. gerekirse dial up ile kazaadan film bile indirebilir, 16 ay askerlik yapar ama gıkı çıkmaz..


21 Eylül 2007 Cuma

***



''Ben hayatımda hiç yalan söylemedim'' diyebilecek bir babayiğit var mıdır yeryüzünde bilmiyorum lakin yalanlar hayatımızın bir parçası olmuş durumda..
Küçük beyaz yalanlar bir tarafa; insanın gözününü içine baka baka kallavi yalanlar söyleyenler de az değil. (Kendilerinin halk arasında nasıl isimlendirildikleri konusuna hiç gelmeyeyim; durduk yere terbiyesizleşmeyelim şimdi!)

Bence bazı yalanlara yasak getirilmeli. Özellikle de birazdan iredeleceğim 2 tanesi kesinlikle tedavülden kalkmalı; uzayın derinliklerine yollanmalı acilen:

ÖNEMLİ OLAN İÇ GÜZELLİKTİR:

İşte insanlık tarihinin görüp görebileceği en büyük yalan! Ötesi yok!

Önemli olan iç güzellik olduğu için hepimiz dış görünüşümüze özen gösteriyoruz; kadınlar kuaföre, makyaja, giyime, - yeri gelince- estetik operasyonlara bu kadar para bayıyor; erkekler yok fiyakalı kıyafetlerdi, yok saçının şekli şemali jölesiydi, parfümüydü; bu yüzden önem veriyor değil mi?
Zaten biz kadınlara hep Quasimodo görünüşlü erkekler çekici gelmiştir! Yakışıklı olsun, tipi yerinde olsun hiiiiiiç önemli değil! Zaten neydi; ÖNEMLİ OLAN İNSANIN İÇİNİN GÜZEL OLMASI canııım! :P
Erkekler de nerde marsık gibi kadınlar var onlara bayılırlar; Adriana Lima, Milla Jovovich filan bunlar boş işler! Ya içleri güzel değilse bu kızcağızların? Önemli olan es geçilemez! :P

PARA HERŞEY DEMEK DEĞİLDİR ya da diğer bir değişle PARA ÖNEMLİ DEĞİL:

''Böhhhhh'' diyorum!
Para önemli değilmişmiş!Bak sen şu işe yahu!

''Hangi devirde yaşıyorsun sen?'' derler adama! Öyle bir zaman ki bu, asıl para = herşey demek ne yazık ki..
Akıl var mantık var; bugün en basitinden bir markete gitsen, 2 ekmek alsan; kasiyer parayı istediğinde ''Para önemli değil, unutma ki herşey para demek değildir kasiyer kardeş. Haydi gel el ele tutuşalım, barış ve sevgi şarkıları söyleyelim!'' mi diyeceksin ey yalancı vatandaş!?

Para önemli olmasaydı hiçbirimiz karşılığında para aldığımız ve ancak bu şekilde hayatımızı idame ettirebildiğimiz işlerde çalışmak zorunda kalmazdık.
Ev kirası, elektrik, su, telefon parası hep bu önemsiz kağıt parçasıyla ödeniyor neticede:

- Osman bey; kiranın günü bir hayli geçti; ödeseniz diyorum.
- Para dediğin nedir ki gül yüzlü evsahibim benim! Elinin kiri işte!
- Tabi tabi öyle be Osmancım, hepimizin başında aynı dert... 550 lira verecen ha yalnız, karışıklık olmasın. Geçen aydan da 50 lira borcun vardı hani..
- Onu diyordum ben de; para önemli değil. Hayatta paradan daha önemli şeyler de var. Para herşey değildir. Yerde 1 lira bulsam almam ama 10 lira bulsam alırım, lazım felan olur, o maksatla! Yoksa para herşey demek değildir biliyorsun değil mi?!
- Evi 1 hafta içinde boşalt Osman!
- Para dedim, önemli diil dedim!
- 3 gün oldu!
- ***
insanların bu ikiyüzlülüğünü anlamıyorum: para önemli değil derken hayatlarının büyük bir kısmını sırf para kazanabilmek için heba etmelerini...

1 yorum:

stickman dedi ki...

http://img526.imageshack.us/img526/7168/81wu7.jpg